۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

در نشست رسانه‌ای جشنواره مطرح شد؛

وجهه بین‌المللی «عمار» تقویت می‌شود/ جایزه «وفا» برای خبرنگاران

وجهه بین‌المللی «عمار» تقویت می‌شود/ جایزه «وفا» برای خبرنگاران

نشست رسانه‌ای پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار صبح امروز در منزل شهید طهرانی مقدم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع محوری امت مقاومت با حضور مرضیه هاشمی دبیر جشنواره، سهیل اسعد دبیر سابق جشنواره، سعید خورشیدی رئیس شورای سیاستگذاری و محمدحسین صبوری دبیر اجرایی جشنواره صبح امروز ۲۱ مهر در منزل شهید طهرانی مقدم برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، محمد حسین صبوری دبیر اجرایی جشنواره، گفت: پس از در گذشت حاج نادر طالب زاده در خدمت سهیل اسعد به عنوان دبیر جشنواره بودیم‌ و این دوره با تشکر از تلاش های وی، مرضیه هاشمی را به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم‌ عمار معرفی می‌کنیم.

مرضیه هاشمی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم عمار، در رابطه با اهمیت فیلم های محور مقاومت گفت: جشنواره عمار یک جشنواره مهم اسلامی و انقلاب اسلامی است و هیچ زمانی مهمتر از این زمان برای فیلمسازان، مستندسازان و هنرمندان مقاومت نیست و هنرمندان در این برهه وظیفه جدی دارند. باید از طریق هنر با دنیا ارتباط برقرار کنیم و مسئله فلسطین را برای دنیا روشن کنیم. ما باید به بهترین روش موضوع فلسطین را بگوییم.

وجهه بین‌المللی «عمار» تقویت می‌شود/ جایزه «وفا» برای خبرنگاران

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال جایزه ویژه «وفا» دارد، گفت: وفا المعدانی خبرنگار و دوست من بود که خانه و خانواده اش هدف حمله رژیم صهیونیستی واقع شده اند و این بخش امسال با نگاه مقاومت به خبرنگاران ایجاد شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر جایزه خبرنگار و جایزه «وفا» گفت: این جایزه مختص خبرنگارانی است که که به تولید مستند یا خبر در رابطه با فراخوان‌ جشنواره پرداخته اند.

هاشمی در پایان با قرائت بیانیه انگلیسی جشنواره، عنوان کرد: امسال در تلاش هستیم وجهه بین المللی جشنواره عمار را تقویت کنیم از این رو از هنرمندان دنیا برای شرکت در این رویداد دعوت می‌کنیم.

پس از این صبوری با اشاره به وعده امام خمینی (ره) مبنی بر عصر قیام ملت محروم و مستضعف در برابر چپاول‌گران گفت: ما دیدیم این وعده امام خمینی (ره) محقق شده و در سراسر دنیا بیداری امت مستضعف را شاهد هستیم.

در ادامه سعید خورشیدی با اشاره به اینکه عنوان «امت مقاومت» محور اصلی جشنواره قرار گرفته است، یادآور شد: الگویی که حضرت امام(ره) در مواجهه با استکبار و استعمار جلوی ما گذاشت مبتنی بر نگاه قرآنی بود. ایشان معتقد بودند مبارزه ای به ثمر خواهد نشست که بتواند توده های مردم را با خود همراه کرده و نهضت عمومی مردمی ایجاد کند. امام (ره) همواره دعوت به تبلیغ و تعلیم می‌کردند تا جمع گسترش پیدا کند و عموم مردم همراه شوند.

وی افزود: این الگو در انقلاب اسلامی رقم خورد و حضور بی بدیل توده های مردم زوال رژیم پهلوی را ممکن کرد، حزب الله لبنان به رهبری شهید سید حسن نصرالله نمونه موفقی از همین الگو است. حزب الله با رهبری سید حسن از یک سازمان چریکی به یک نهاد اجتماعی موثر تبدیل شد و یک جامعه مقاوم حول خود شکل داد. با شهادت سید حسن نصرالله جامعه لبنان ایستاده و مقاومت می‌کند.

وی ادامه داد: در این الگوی مد نظر امام خمینی(ره) مسئله فرهنگ و کار فرهنگی اصالت پیدا می‌کند. یکی از ساز و کارهای مهم گسترش الگوی مقاومت، ظرفیت فرهنگی و رسانه ای است و جشنواره عمار فراخوانی است برای بازنمایی چنین تلاش های رسانه ای و حمایت از فعالانی که انسان مقاوم‌ را روایت می‌کنند.

خورشیدی در پایان با اشاره به این که این نشست در منزل شهید طهرانی مقدم برگزار می‌شود، گفت: شهید طهرانی مقدم بخش قابل توجهی از ظرفیت توان نظامی و غرور آفرین فعلی ما را فراهم‌ کرده است و امید داریم ما نیز چنین نقش آفرینی در رسانه داشته باشیم.

در ادامه سهیل اسعد دبیر سابق جشنواره عمار با اشاره به شبهه های ایجاد شده در رابطه با مقاومت، گفت: اگر شبهه هایی مطرح شده و بی جواب مانده است تقصیر ما امت حزب الله است. ما باید با محتواسازی به این مسئله بپردازیم، در رابطه با نشان دادن وقایع این رویداد مهم هنوز نتوانسته ایم از مرزهای خودمان بیرون بیاییم و تصویر خوبی نشان دهیم.

وجهه بین‌المللی «عمار» تقویت می‌شود/ جایزه «وفا» برای خبرنگاران

وی افزود: ایجاد تعادل بین جبهه داخلی و بین المللی مسئله مهمی است، معمولا علاقه داریم دیگران را به جبهه خود جذب کنیم و این مسئله مهم است اما از طرفی خیلی مهم است که از عناصر جبهه انقلاب و امت حزب الله حفاظت کنیم.

وی در پایان گفت: به همه مجاهدان هنری، رسانه ای و سینمایی فعال در جشنواره عمار خدا قوت می‌گویم. باید از حاج نادر به عنوان یک مدیر و دبیر و معلم خوب یاد کرده و خاطرش را گرامی بداریم.

در ادامه این نشست محمد طهرانی مقدم برادر شهید حسن طهرانی مقدم گفت: حسن طهرانی مقدم یک شب نزد مادر خود آمد و گفت دیشب خواب دیده ام مرده ام و دو مَلَک آمدند و گفتند ای حسن چه برای خودت داری و حسن در آن فضای وحشتناک گفته بود من عزادار حسین هستم، حسن گفت سینه ام را بوییدند و گفتند بوی حسین می‌دهد، پس از آن قبر باز شد و جای او در بهشت به او نشان داده شد و اسرار به او گفتند و از شهادت خود با خبر شده بود. برادرم بعد از آن خواب به بنده گفت اینجا باید حسینیه شود و امروز ما در جایی هستیم که خود او آماده کرده است.

وی در رابطه با محور مقاومت و شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» گفت: می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست و چرا بودجه و امکانات به خارج می‌رود؟ در پاسخ به این شبهه باید بگویم ما در دکترین نظامی می‌گوییم بهترین دفاع، حمله است و استکبار جهانی بحث خاورمیانه جدید و نیل تا فرات را دارد تا به مرزهای ما برسند. آن‌ها دنبال این هستند که از لبنان بگذرند، سوریه را پشت سر بگذارند تا به ما برسند.

وی با ذکر خاطره ای از دوران دفاع مقدس، ادامه داد: جنگ در حالی آغاز شد که فرمانده سپاه و فرماندهان سپاه فرق توپخانه خودی و دشمن را نمی‌دانستند و تجهیزاتی نیز نداشتیم، از طرفی آن جا با بنی صدر طرف بودیم که معتقد بود باید اجازه بدیم دشمن وارد شود و در فرصت مناسب دشمن را دور بزنیم. ما نخواستیم تجربه جنگ و ورود دشمن به خاک ما دوباره تکرار شود و جبهه دفاعی خود را یک قدم جلوتر به سمت دشمن بردیم. اگر این کار را نکرده بودیم‌ معلوم نبود الان چه شرایطی داشتیم. ما در مقابل دشمن سینه سپر کردیم برای امنیت ملی خودمان.اگر حاج حسن و حاج قاسم شهید شدند برای امنیت داخلی کشور خودمان است. این فلسفه حضور ما در منطقه از منظر استراتژی است.

وجهه بین‌المللی «عمار» تقویت می‌شود/ جایزه «وفا» برای خبرنگاران

وی افزود: اما از منظر اعتقادی پیامبر (ص) فرمودند اگر کسی صبح را آغاز کند و ندای کمک مسلمانی را بشنود و اقدام نکند، مسلمان نیست، آیا می‌شود برادران ما، عزیزان ما، هم‌کیشان ما و انسان هایی در غزه پرپر شوند و ما بی‌تفاوت باشیم؟

وی ادامه داد: ۱۵ سال پیش حاج قاسم و حاج حسن طهرانی مقدم به لبنان آمدند و من در جنوب لبنان مسئولیت داشتم. ۱۵ سال قبل شهر موشکی طراحی شد که تازه توسط حزب الله رونمایی شده است و در این طراحی چند صد موشک به سمت اهداف مختلف رژیم نشانه گیری و تنظیم شده است و هنوز این ظرفیت ها در مقابله با اسرائیل مورد استفاده قرار نگرفته است. امروز تمام امکانات و جوانان مقاومت آماده اند به محض اینکه مقام معظم رهبری لب تر کنند تا در طوفان سوم، اسرائیل را بر باد دهند و اسرائیل دیگر وجود نخواهد داشت.

کد خبر 6254272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha